Neurorinkodara

Rinkos tyrimų tendencijos: neurorinkodara, kas tai? 

Susidomėjimas neurorinkodara ėmė augti per paskutiniuosius 10 metų. Tendencija taikyti šio tipo tyrimus atsirado su pasaulinių prekės ženklų siekiu geriau pažinti savo klientus ir pritraukti naujus vartotojus. Kas tai per metodas ir kaip šiame kontekste atrodo Lietuva?

Ir nors XXI a. tyrimų rinką galima vadinti nuolatos besikeičiančia, tačiau pagrindinis klausimas: Kas aktualu vartotojui?, išlieka nepakitęs. Siekiant geriau suprasti vartotojų poreikius, pasitelkiant technologijas, imama taikyti sąlyginai naują tyrimų sritį – neurorinkodarą. Neurorinkodarą galima apibrėžti kaip smegenyse vykstančių procesų analizę, kurios pagrindu prognozuojamas vartotojų elgesys, keičiami prekės ženklai, kuriamos komunikacijos strategijos.

Mokslininkai atkreipia dėmesį, jog vartotojų sprendimai dažnai yra nulemti pasąmoninių procesų, emocinio intelekto – sąlygų, kurias sudėtinga išmatuoti tyrimų metu taikant tik tradicinius tyrimų metodus: apklausas, interviu, focus grupes ar kt. Todėl siekiant geriausio rezultato neurorinkodaros tyrimus rekomenduojama taikyti kartu su kitais tradiciniais metodais.

Neurorinkodaros tyrimų metu yra matuojamas tiriamo subjekto atsakas į tam tikrus fizinius dirgiklius: produktų skonių savybes, reklamą, prekių ženklus ir kt. Atliekant neurorinkodaros tyrimus gali būti naudojami įvairūs metodai:

Elektroencefalografija

Elektroencefalogramos (EEG) pagalba matuojama smegenų srovė. Gauti signalai parodo sąmonės būklę. Nustatoma kaip tiriamojo sąmonė veikia ramybės būsenoje ir kaip ji keičiasi atliekant išorinę įtaką.

Funkcinis magnetinis rezonansas

Tai vienas iš populiariausių metodų, kuris leidžia nustatyti greičiausiai veikiančius smegenų plotus. Tyrimo metu deguonies prisotintas kraujas patenka į aktyviausiai veikiančias smegenų dalis. Tokiu būdu gaunama informacija yra ištiriama ir pateikiama erdviniame vaizde.

Akių sekimas

Tiriant akių dinamikos veiklą naudojamas „akių sekimo“ metodas. Jis matuoja mirksnių skaičių, akių judesius galvos atžvilgiu, vyzdžių išsiplėtimą, žiūrėjimo laiką į tam tikrą tašką.

Elektromiografija

Elektromiografijos tyrimo metodas yra susijęs su žmogaus jaučiamomis emocijomis. Dažniausiai emocijos būna trumpalaikės, neprisimenamos detaliai, todėl pasitelkiant elektromiografiją, matuojančią veido raumenų aktyvumą, pavyksta nustatyti emocines reakcijas esamuoju momentu.

Nors aprašyti metodai yra inovatyvūs, tačiau lėtą tokio pobūdžio tyrimų augimą lemia ir pakankamai dideli kaštai. Pasaulyje neurorinkodaros tyrimais remiasi tokios prekės ženklų kompanijos kaip „Hyunday“,  „Pepsi“, „Coca-Cola“, „Yahoo“ ir kitos. Didžiausias kylantis klausimas, ar pasaulines tendencijas galima pritaikyti ir Lietuvos rinkai?

Šiuo metu mūsų šalyje neurorinkodaros tyrimams skiriama vis daugiau dėmesio. Augimas susijęs su technologijų prisitaikymu. Naudojama įranga tampa mobili, nėra apsiribojama vien tik medicinos įstaigomis. Konkurencija šiuo metu nėra didelė, rinka atvira naujiems pokyčiams ir investicijoms, komercinėje srityje randama tik keletas įmonių naudojančių šiuos metodus.

Nors neurorinkodaros tyrimai Lietuvoje yra dar tik besivystantys, reikalaujantys papildomų finansinių išteklių, tačiau jie suteikia galimybę geriau suprasti, kaip vartotojai reaguoja į vaizdinę, rašytinę ir garsinę informaciją. Žvelgiant į mūsų šalies ateities perspektyvas tikėtina, kad šie tyrimai užims svarbią vietą ne tik mokslinėje, bet ir komercinėje srityje, nes remiantis gautais duomenimis įmonės gali plėtoti savo prekės ženklus atitinkančius vartotojų poreikius – taikant tradicinius ir neurorinkodaros tyrimų metodus tampa paprasčiau atsakyti į klausimus, kas yra aktualu vartotojui, kaip pritraukti naujus klientus, kokias komunikacijos strategijas kurti, kaip padidinti pardavimus, kokie produktai būtų aktualiausi rinkai.

Jeigu manote, kad jums reikalinga konsultacija tyrimų klausimais, susisiekite su mumis. Suteiksime profesionalią informaciją ir pateiksime geriausią pasiūlymą.

Dėl paslaugų kreiptis:

Agnė Kanapeckaitė

UAB „Eurointegracijos projektai“ pardavimų vadovė
El. paštas: a.kanapeckaitė@eip.lt
Mob. tel. +370 613 84159