Per aukšti viešojo transporto paslaugų palaikymo kaštai, permokos vežėjams, neefektyvi vežėjų veikla – tai tik kelios problemos, su kuriomis tenka susidurti šalies miestų ir rajonų savivaldybėms viešojo transporto srityje.

Norėdama išspręsti minėtas problemas, 2013 metais Šiaulių rajono savivaldybės administracija inicijavo ir parengė Šiaulių rajono keleivių pervežimo vietinio susisiekimo maršrutais optimizavimo strategiją.

Daugiausiai problemų kėlęs pagrindinis galvos skausmas, kurį minėtame dokumente siekta išnagrinėti ir išspręsti, buvo tai, kaip sumažinti viešojo transporto paslaugų palaikymo kaštus. Remiantis teisės aktais ir Šiaulių rajono savivaldybės sutartimis su vežėjais, savivaldybė privalo padengti vežėjams nuostolius, kuriuos jie patiria vykdydami kelių transporto viešųjų paslaugų įsipareigojimus, taip pat vežėjams dengti išlaidas už lengvatas turinčių keleivių pervežimą bei vežėjams sumokėti už teikiamas mokinių pavėžėjimo paslaugas. Šios savivaldybės išlaidos nuolatos augo, todėl norėta išsiaiškinti tikrąsias išlaidų augimo priežastis – kaip prie šio augimo prisideda vežėjų veikla, paslaugų kainodara ir paslaugų tarifai.

Šiaulių rajono keleivių pervežimo vietinio susisiekimo maršrutais optimizavimo strategiją savivaldybei padėjo rengti UAB „Eurointegracijos projektai“. Rengiamame projekte įmonė turėjo pateikti pasiūlymus, kokių veiksmų savivaldybė turėtų imtis norėdama sumažinti išlaidas viešojo transporto paslaugai užtikrinti.

Apie Šiaulių rajono viešojo transporto problemas, parengtą strategiją ir pasiektus rezultatus kalbėjomės su Šiaulių rajono savivaldybės Ekonomikos ir verslo plėtros skyriaus vedėju Algirdu Baikausku. Visą interviu skaitykite štai čia.