Nutrūkus „nemokamam“ ES pinigų srautui, o Kelių priežiūros programos lėšas didžiąja dalimi skiriant kelių priežiūrai ir remontui, atrodytų, kad kompleksiškai modernizuoti savivaldybės kelių ir gatvių infrastruktūrą nėra finansinių galimybių.

Tad ką daryti su žvyrkeliais, neasfaltuotomis ir neapšviestomis naujai besikuriančių gyvenamųjų kvartalų gatvėmis? Savivaldybės kasmet sudaro ir tvirtina remontuojamų kelių sąrašus, tačiau realūs darbai kartais prasideda tik po 15 metų. Geros infrastruktūros trūkumas tampa rimta problema gerinant gyvenimo kokybę regionuose, todėl vis daugiau gyventojų keliasi į didmiesčius iš atokesnių Lietuvos regionų – taip jie netenka investicijų ir kvalifikuotos darbo jėgos.

Viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės (VPSP) projektai tampa patrauklia alternatyva kelių modernizavimui. Užuot modernizavusios vieną gatvę per metus, šiandien savivaldybės gali per keletą metų modernizuoti 15–20 gatvių ir už investiciją į tai mokėti iki 25 metų.

VPSP projektuose privatus partneris suprojektuoja ir pastato gatves bei jas prižiūri, remontuoja, valo per visą sutarties laikotarpį. Privatus partneris suinteresuotas kokybiškai įrengti infrastruktūrą, nes jis bus atsakingas už jos priežiūrą, o savivaldybė taupo kelių priežiūros lėšas. Gera žinia ta, kad privataus partnerio mokėjimams galima panaudoti kasmet skiriamas Kelių priežiūros programos lėšas.

Pirmuosius žingsnius padarė Tauragės ir Kaišiadorių rajonų savivaldybės. Šiuose rajonuose VPSP būdu bus modernizuojama po 20 gatvių. Rajonų tarybos nutarė neatidėlioti gyvenamosios aplinkos gerinimo, „kol bus pinigų“ ir pritarė UAB „Eurointegracijos projektai“ parengtiems žvyruotų kelių asfaltavimo projektams.

Tauragės ir Kaišiadorių rajonuose vykdant projektus bus asfaltuojami gyvenamieji kvartalai, įrengiamas apšvietimas, dviračių takai, lietaus nuotekų sistemos. Šiuose rajonuose gyvenamosios aplinkos pagerėjimo pokyčiai bus juntami ne po 20, o po 2–3 metų.